Z jakiego sprzętu warto korzystać na siłowni?

thumbnail

W dzisiejszych czasach, ku uciesze ludzi związanych ze środowiskiem medycznym, społeczeństwo jest coraz bardziej świadome tego, jak istotne jest dbanie o własne ciało. Świadczyć o tym mogą nie tylko kolejki w sklepach ekologicznych, ale też ilości osób, które wybierają się na siłownię. Jeżeli i my chcemy do nich dołączyć, warto abyśmy wiedzieli, po jaki sprzęt sięgnąć, by osiągnąć jak największy sukces i jak najbardziej zbliżyć się do celu, który przed sobą postawimy.

Sprzęt sportowy do cardio

Jeżeli chodzi o to, jaki sprzęt sportowy (https://www.marbo-sport.pl/) wykorzystać do własnego treningu na siłowni to wszystko zależy od tego, z jakim założeniem odwiedzamy to miejsce. Jeżeli chcemy skupić się na spalaniu kalorii, czyli ogólnie pojętym cardio, powinniśmy skupić się przede wszystkim na:

  • bieżniach – bieżnie pozwalają na najbardziej klasyczny trening cardio i zapewniają najbardziej naturalną pozycję biegania spośród wszystkich innych sprzętów; współcześnie dostępne maszyny pozwalają na ustawienie rozmaitych planów treningowych, co urozmaica korzystanie z nich;
  • orbitreku – orbitreki to urządzenia, które stale zyskują na popularności – w trening cardio angażują nie tylko nogi (jak większość maszyn stworzonych właśnie do cardio), ale i górną część ciała; co jednak ważne, mogą wprowadzać namiastkę treningu siłowego – jeżeli oczywiście zechcemy w takiej formie je wykorzystać;
  • schodach – schody na siłowni pozwalają w doskonały sposób ćwiczyć kondycję i wydolność, a jednocześnie skupiać się na wszystkich mięśniach nóg – począwszy od łydek, kończąc na pracy kolan i ud.

Sprzęt do treningu siłowego

Przy treningu siłowym, który zakłada budowanie masy mięśniowej (a zatem po prostu rzeźbienie) warto korzystać przede wszystkim z:

  • wolnych ciężarów – te stanowią absolutną podstawę w treningu – za ich pośrednictwem można wykonać zdecydowaną większość ćwiczeń, a plusem korzystania z nich jest możliwość zwiększania obciążenia, a zatem tak zwanego “progresowania” – wraz z kolejnymi treningami czujemy, że możemy podnosić więcej, a to motywuje nas do dalszego działania i daje znać, że trening nie idzie na marne;
  • długich gryfów – te sprawdzają się najlepiej przy trenowaniu klatki piersiowej – jeżeli w jego trakcie hantle nam “uciekają”, warto przejść właśnie na opcję z gryfem;
  • ławeczki treningowej – ławeczka stanowi nieodzowny dodatek do treningu zarówno wolnymi ciężarami, jak i talerzami w otoczeniu długich gryfów – pozwala na wykonywanie ruchów w pełnym zakresie pracy mięśni (nie ograniczając, jak byłoby w przypadku trenowania na podłodze).
Człowiek zdjęcie utworzone przez freepik - pl.freepik.com
Back To Top